25 Mac 2009

PESTA LAYANG-LAYANG DI PASIR GUDANG






Pesta layang-layang di pasir gudang merupakan pusat tarikkan pelancong luar negara. Amat meriahkn banyak jenis-jenis layang-layang yang unit dan tidak penah kita lihat. Kekretif para petanding mempunyai layang-layang yang belainan ini untuk membangkitkan negara sebuah negara yang terkenal.

24 Mac 2009

TRAGEDI YANG MELANDA DI KOTA TINGGI






Ini lah yang berlakunya di kota tinggi banjir yang terbesar.
banjir yang di landa pada tahu 2007.

INI BANDAR KOTA TINGGI YANG INDAH .



Ini lah bandar KOTA TINGGI yang penuh keindahan suasana yang menarik dan tarikkan pelancong. Banyak pembangunan yang maju di kota tinggi dan pusat-pusat belah beli yang ada seperti plaza gedung,kip mart dan lain-lain.

Di kota tinggi juge ada tempat-tempat yang bersejara.

ingin tahu datang lah di kota tinggi ...


TEMPAT-TEMPAT PERLANCONGAN DI KOTA TINGGI






Kota Tinggi merupakan salah sebuah daerah yang terkenal dengan destinasi pelancongannya yang popular bukan sahaja di Negeri Johor dan Malaysia , malah di negara jiran seperti Singapura dan Indonesia . Di sinilah tempat bermulanya sejarah Kesultanan Melayu Johor. Sungai Johor yang mengalir di sepanjang bandar ini banyak menyimpan sejarah zaman Kegemilangan Johor Lama. Terdapat banyak bekas tapak peninggalan sejarah pemerintahan Kerajaan Johor Lama yang ada di sini seperti makam-makam lama dan kota-kota lama. Para pelancong masih berpeluang untuk melawat tempat-tempat bersejarah ini. Disebabkan daerah ini kaya dengan peninggalan warisan sejarah, maka dengan sebab ini la Kota Tinggi dikenali dengan nama 'Daerah Pelancongan Bersejarah'

Selain daripada itu, Kota Tinggi juga kaya dengan pantai yang cantik dan bersih seperti pantai Desaru, Tanjung Balau, Batu Layar dan sebagainya. Pantai-pantai ini sering menjadi tumpuan pengunjung dari dalam dan luar negeri. Terdapat kemudahan penginapan bagi pengunjung yang ingin bermalam dan menghabiskan masa cuti di sini.

Pelbagai usaha sentiasa dijalankan untuk menjadikan Kota Tinggi sebagai destinasi pilihan pelancong.


best tempat2 perlancongan yang sungguh indah dan menarik ..

bnyak aktiviti yang boleh kita laku time masa cuti.........

Jom Melancong.


Ini lah Sekolah kelahiran ku belajar...


pada peringkat awalnya, sekolah menengah kebangsaan bandar easter dikenali dengan nama sekolah menengah rendah bandar easter yang diambil sempena dengan kedudukan sekolah ini yang terletak di kawasan felda bukit easter. sekolah menengah rendah bandar easter telah ditukar namanya kepada sekolah menengah bandar easter pada tahun 1987 dengan taraf gred c yang mempunyai dua sesi persekolahan iaitu sesi pagi dan petang. seterusnya pada tahun 1989, sekolah ini telah dinaikkan ke taraf gred b dan kemudiannya ke gred a pada tahun 1992. sekolah ini dengan rasminya ditukar namanya kepada sekolah menengah kebangsaan bandar easter pada tahun 1997. pelajar sekolah menengah kebangsaan bandar easter terus bertambah dari setahun ke setahun iaitu seramai 221 orang pada awal penubuhannya kepada 1650 orang pelajar pada tahun 2003.

sekolah menengah kebangsaan bandar easter terletak di dalam penempatan felda gugusan waha iaitu kira-kira 41km dari bandar kota tinggi. sekolah ini siap dibina pada penghujung tahun 1982 di kawasan seluas 13.5 ekar dengan menelan belanja sebanyak rm1.5 juta di bawah skim pinjaman bank dunia. sebelum ini, anak-anak peneroka terpaksa dihantar ke sekolah-sekolah di bandar kota tinggi untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat menengah. sesi pertama persekolahan telah dibuka dengan rasminya pada awal tahun 1983. pada awal penubuhannya, sekolah menengah kebangsaan bandar easter adalah merupakan sekolah cawangan kepada sekomah menengah kebangsaan tan sri jaafar albar, tanjung sedili, kota tinggi. sekolah ini ketika itu telah diselia oleh seorang penyelia iaitu encik mohamed bin jaaman (pembantu pengetua sekolah menengah kebangsaan tan sri jaafar albar pada masa itu ialah encik idris bin hj. jusi)


disebabkan aku takde apa-apa kerja nak buat, jadi aku akan tulis sedikit sejarah tentang sekolah menengah bandar easter, kota tinggi, johor. nasib baik ada majalah ulung (keluaran XII), jadi aku copy and paste jer laa dari situ. satu lagi aku dah dapat shot-shot menarik dari kamera miss. so, please enjoy okay? maklumat yang diperolehi dari majalah ulung ni tak begitu banyak, justeru aku tak dapatlah menyediakan informasi yang lebih terkini mengenai sekolah menengah kebangsaan bandar easter atau lebih dikenali dengan singkatan smkbe atau smbe. menyingkap tentang keistimewaan sekolah yang terletak di felda gugusan waha ini, hampir kesemua anak peneroka di sini pernah mendapat pendidikan awal di smbe. paling lama 5 tahun macam aku, dan paling singkat adalah dalam 2-3 minggu - untuk golongan cerdik pandai yang masuk ke sekolah berasrama penuh di bandar-bandar besar menerusi program semai bakti. walau apa pun, sekolah menengah kebangsaan bandar easter memang rock. haha.

Planning bulan ni...

# Pergi mancing kat tanjung sedeli kecil..
# Pergi jumpe kawan kat Institut Sain & Technology di Bandar Penawar.
# Pergi Tengok Taman Ikan di penawar.
# Pergi Selangor.

04 Mac 2009

Story Mak Cik DaTanG DaRi KamPunG

Pada suatu hari, seorang Makcik Minah datang ke Kuala Lumpuruntuk kali pertama untuk berjumpa anaknya yang menetap di situdan berkahwin dengan orang kaya setelah mencanangkan kepadaorang-orang kampung. Dia turut membawa rakannya Bibah. Olehkerana hari telah lewat malam, dia 'check-in' di sebuah hotelmewah semata-mata mahu menunjuk kepada Bibah dan seorangpelayan membawakan begnya menuju ke bilik penginapan Makcik Minah.Makcik Minah dengan girangnye mengikuti langkah-langkah pelayanitu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Makcik Minahmelihat ke sekeliling. Beliau tiba-tiba menjadi marah laluberkata kepada pelayan tersebut."Eksekius mi. Cik jangan ingat makcik datang dari kampung,tak tahu duduk di hotel. Sudah bayar ratus-ratus, cik bagisaya bilik ini pula. Kecil, tak ada TV, tak ada almari,apa pun tak ada. Katil nak tidur pun tak ada. Hei jangan naktipu orang la," Makcik Minah memaki hamun pelayan tersebutkononnya untuk menutup malu pada Bibah.Lalu pelayan itu pun menjawab, "Sabar makcik, ini baru lif..."

03 Mac 2009

Pertandingan Cap Cros 2009

video
cap cros

Pergi JPN Malaysia Buat Undian Surat Kelahiran


Sijil Peryertaan Bersukan 2009

mengikuti perlumbaan cap cros 2009 . Anjuran Belia Sukan Malaysia.
Di hadiri Dato' Seri Azlina.